Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

tirsdag 4. januar 2011

...visst gjer det vondt å møte livet utan panser...

Når jeg leser ordene, over, tenker jeg på forfatteren Karin Boye...
Så heter dette diktet av Åse-Marie Nesse nettopp Karin Boye.

Diktet er hentet fra samlinga, Til ord skal du bli, fra 1973, og er et av svært mange dikt, tilegnet forfattere og kunstnere, både klassiske og nyere.

Karin Boye

Visst gjer det vondt
å møte livet utan panser
og utan våpen. Lufta skjelv
av usynlege spyd.
Som Siegfried var du usårleg
i alt så nær som
eit einaste punkt:
ditt hjarta. Der
fekk du banesår. Bøygd
lik eit dådyr i dødskamp
gjekk du i motvind
song
og forsvann.

Åse-Marie Nesse, Dikt i samling, Det Norske Samlaget 1999.

Bak på denne diktsamlinga er Åse-Marie Nesse presentert på følgende måte:

Åse-Marie Nesse (f. 1934) er førsteamanuensis i tysk litteratur og ein av våre mest folkekjære diktarar. Denne boka inneheld dikta frå dei ti diktsamlingane Åse-Marie Nesse har gitt ut, og byr på ei flott gjenoppleving av ein eineståande forfatterskap og av dikt som har gleda svært mange lesarar gjennom mange år.

Med stor formidlingsevne og eit formsikkert poetisk språk kombinerer Åse-Marie Nesse klassisk europeisk danning og kunnskap om vestleg mytologi med interesse for framande kulturar og religionar, framfor alt latinamerikanske. Ho står også for ei lang rekke av gjendiktningar, og er ein sentral formidlar av europeisk litteratur. Åse-Marie Nesse har fått ei rad prisar for bøkene sine, mellom andre Ønskediktprisen i 1981 og Dobloug-prisen i 1999.

Fra presentasjonen av forfatteren bakpå boka, Åse-Marie Nesse, Dikt i samling, Det Norske Samlaget 1999.

Åse-Marie Nesse døde i 2001. Hun gav i alt ut 12 diktsamlinger, som jeg vil komme tilbake til, samt ei mengde gjendiktninger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar