Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

søndag 13. november 2011

reise et annet sted for å oppleve ~

Når er oppbruddet en nødvendig start på noe nytt? Og når er det et uttrykk for vår rastløshet?
-----
Svenske Tomas Sjödin fabulerer i innledningen til boken Den enklaste glädjen om en drøm han en dag ønsker å virkeliggjøre: Ta en pinne, risse inn et felt i hagen sin på en eller to kvadratmeter og i ett år føre nøyaktig journal over alt som hender der. Han skal få mye å gjøre! Hva er det som forleder oss til å tro at vi må reise et annet sted for å oppleve noe? Å, rastløshetens forbannelse!

Det er ocksä ett uppdrag
som kräver mod:
att stanna kvar.
KRISTIAN LUNDBERG
( s.51 - 53)

Barbro Raen Thomassen; Som liljene på marken OM Å LEVE ENKLERE, Avenir forlag 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar