Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

fredag 22. oktober 2010

Hva er det med disse bildene?

Frosne tranebær

Når dagene var som verst -
vinterdager harde og kalde
som slitt meiestål -
da kom ordene til meg:
en bitter smak innerst i hjertet.
Det var som når nordavinden
uler isnende over myrene
og soper lyngtuene reine
så frosne tranebær lyser fram,
mattrøde og bitre
som om himmelen har blødd.

Hans Børli i diktsamlinga Frosne tranebær
Aschehoug, Oslo 1984

Med dedikasjonen inni:

Øvre Sjuls 20.12.84
Else Jorunn; God Jul med frosne tranebær,
hilsen fra Randi Ann og Asle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar