Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

onsdag 9. februar 2011

Å danse ein vinter er ein annan dans.........

Om Åse-Marie Nesse seier Havnevik under overskrifta "Alene med verden" at ho sto på sida av dei rådande retningane i 1970 - åra, at ho medvite plasserte seg i en annan tradisjon. Det er først med si femte diktsamling - Vinterhuset (1981) - meiner Havnevik - at ho braut igjennom som lyrikar.
(s. 291)

Åse-Marie Nesse mista begge foreldra sine ved inngang til 1980 årene, faren brått og mora etter demenssykdom.

Så ER døden en del av livet, hennar eige liv på jorda. Og sorga. - Ein ny dimensjon kjem til i liv og diktning. Ein ny tone, nye tema. Til no hadde dikta først og fremst sprunge ut av det levande livet, av gleda, kjærleik - agape og eros - , av menneskemøte i liv og litteratur. Død og sjukdom fanst ikkje i partituret - før no.
(s. 296)

Fra boka Åse-Marie Nesse, Eit poetisk liv, av Elisabet Vallevik Engelstad, Det Norske Samlaget 2010.

Dans

Å danse ein sommar
er ingen kunst
eit overmodig  kast med nakken
virvlande takt
ein lengsel
som flagrar sin eigen blinde kurs
ikkje rør dei røde sko
lenger framme er vegen full av steinar

Å danse ein vinter
er ein annan dans -
i den store vintervalsen
er rytmen sakte voggande
som veldige vatn
foten trør ved sida av jorda
hjarta tikkar ungt
nesten urørt

David dansa i all sin velde
nokon dansar i all si avmakt

Fra samlinga Vinterhuset (1981), i boka Åse-Marie Nesse, Dikt i samling, Det Norske Samlaget 1999.

3 kommentarer:

  1. Hei Else Jorunn, så vakkert vedmodig dikt.
    Liker forfatterstemmen din umiddelbart og vil lese mer.
    Skal kikke etter siste diktsamlingen din.

    Men hvordan fant du meg? Ler, er nysgjerrigper også.

    SvarSlett
  2. Hei så koselig at du kom tilbake ..
    Jeg fant deg som lenke hos poesiportalen eller var det lenke hos "en lys varanda"?
    Likte det du skrev ;)

    Jeg har altså nesten ikke kommet meg vekk fra maskinen idag - og det har jeg blanda følelser for!

    Forfatterstemmen i dette diktet er Åse-Marie Nesse, og jeg er for tiden ganske oppslukt av henne ~

    Veldig inspirerende å lese biografien om henne og lyrikken hennes paralellt

    Fint at du vil følge
    Velkommen med på ferden ~

    SvarSlett
  3. Huff da, nå rota jeg visst litt :)

    Skal komme tilbake senere og lese mer,
    nå ser jeg snart dobbelt her.

    Sitter nok for mye med pc`en om dagen jeg også.

    SvarSlett