Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

mandag 30. mai 2011

...lik ett barn, som vill överraska....

Det siste diktet i denne måneden vil jeg forære deg, Liv som kjenner barnet ~ med dette siste innlegget i mai, fra Karin Boye:

Morgon

När morgonens sol genom rutan smyger,
glad och försiktig,
lik ett barn, som vill överraska
tidigt, tidigt en festlig dag -
då sträcker jag full av växande jubel
öppna famnen mot stundande dag -
ty dagen är du,
och ljuset är du,
solen är du,
och våren är du,
och hela det vackra, vackra,
väntande livet är du!

Karin Boye i samlingen MOLN 1922, samlet i Till dig Karin Boye, BOKKLUBBENS LYRIKKVENNER, Den norske Bokklubben A/S 1984

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar