Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

fredag 2. september 2011

Inn i september ~ med tekster fra boka til Barbro Raen Thomassen..

Barbro Raen Thomassen har allerede vært tilstede med lenke på bloggen min helt siden starten. Hjemmesidene hennes er nærende å gå inn i, så jeg anbefaler dem. Nå har hun gitt oss en bok, og jeg er på vei inn i den, så sakte jeg klarer for å tygge og smake, og få med meg næringen ...

"Som liljene på marken, Om å leve enklere", slik er bokas tittel, og jeg gir en smaksprøve i kveld:

"Den dypeste glede er ofte meget enkel. Så enkel at vi kan komme til å overse den. Den kan forløses i situasjoner og gjennom mennesker eller hendelser som vi slett ikke hadde tenkt eller regnet med. Den kan ligge der like framfor oss og vente. Vi skal få slippe å jakte på den. Da unnslipper den. Men den kommer gjerne til oss av seg selv, ganske ubedt - i det øyeblikk vi er klar til å ta imot." (s.56)
Barbro Raen Thomassen i boka Som liljene på marken, Om å leve enklere, Avenir forlag 2011

Bokas bakside har følgende vaskeseddel:

"Som liljene på marken. Om å leve enklere erkjenner det enkle som det største gode. Hva betyr det å leve enklere? Det finnes mange svar og ingen fasit. Jeg kan bare gjøre rede for egne erfaringer og eget liv. I det minste forsøke, så ærlig som mulig."

Barbro Raen Thomassen er visuell kunstner. Som liljene på marken er hennes første bok.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar