Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

søndag 4. september 2011

"Hvor er møblene dine?"

Boka til Barbro Raen Thomassen begynner slik:

I Keltisk tradisjon fortelles det om engang St. Columba fikk besøk av en reisende i cellen sin på Iona. Den reisende så seg om i det sparsomme rommet og utbrøt: "Hvor er møblene dine?" St. Columba svarte: "Hvor er dine?" "Å, jeg kan ikke ha med meg møbler, jeg er jo på reise," sa den besøkende. "Det er jeg også," svarte St. Columba. (s. 11)

Fra boka:
Som liljene på marken OM Å LEVE ENKLERE, av Barbro Raen Thomassen, Avenir forlag 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar