Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

torsdag 8. september 2011

Arbeidet som ligger bak er på mange måter usynlig...

"De senere år er jeg blitt klar over at jeg ikke skal være aktivt med i så mange forskjellige fora, men heller utdype og gå mer trofast inn i noen færre. At min primære oppgave i livet er å være visuell kunstner betyr ikke å stå i et atelier hver dag og produsere. Det er mange idéer og tanker som må prøves og sorteres før de kan gis et uttrykk. Som poet Eldrid Lunden sier det om lyrikken: "Det går mer tid til å leve den, enn å skrive den. De kunstneriske uttrykksformer er på mange måter som et isfjell. Arbeidet som ligger bak er på mange måter usynlig."

Slik skriver Barbro Raen Thomassen innledningsvis i boka som kom ut nå i sommer: Som liljene på marken, OM Å LEVE ENKLERE, Avenir Forlag 2011

Jeg gleder meg over å få innblikk i overveielser og beslutninger som hun har tatt i retning av å samle kreftene. Videre skaper det troverdighet å få del i et usynlig arbeid, som en ofte bare kan ane. De ordene hun bruker og ordene hun låner fra en annen forfatter for å beskrive prosessene, vekker forståelse og anerkjennelse for kunsten som skapes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar