Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

torsdag 29. september 2011

....flytte fra....

Vi trodde aldri vi skulle flytte fra Steindal ved Lillesand. Fra det gamle huset vi møysommelig - og med kjærlighet - hadde restaurert, fra hagen med alt vi hadde plantet og kultivert, fra fredsæle naboer, fra kulturlandskapet med steingjerder og krokete epletrær som blomstret hver vår, fra nabobondens hopper som beitet under dem med sine nyfødte føll på sprikende bein. (s. 31)

Barbro Raen Thomassen; Som liljene på marken, OM Å LEVE ENKLERE, Avenir forlag 2011

Det er oppbruddet som starter, med det å gi slipp - utrykksfullt og talende skildret, og gjeldende for så utrolig mange mennesker i vår verden idag - av helt ulike grunner, som må forlate det de har vært en del av - ofte i generasjoner -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar