Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

mandag 3. oktober 2011

..sorg over å skulle miste stillheten...

Da vi skjønte hvor det bar, opplevde vi først stor sorg over å skulle miste stillheten. Dernest en innbitt holdning: Vi skal klare å leve et godt liv likevel! Men da hogstmaskinene kom og tok alle trærne i et 50 meter bredt belte gjennom dalen, steg uroen, og vi kjente at teltpluggene våre på Steindal var ved å løsne. Nå begynte en tid med sykkelturer og bilturer nordover til nabobygda Birkenes for å se på småbruk til salgs. Kystlinja var utelukket. Jo nærmere sjøen, dess dyrere. Disse områdene er de mest utbyggingstruede, "alle" vil dit, på ferie eller for å bo. Når poenget vårt var å finne et stille sted, måtte vi derfor inn i landet. (s. 31 - 32)

Barbro Raen Thomassen; Som liljene på marken, OM Å LEVE ENKLERE, Avenir forlag 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar