Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

onsdag 5. oktober 2011

...mot til å avgrense seg...

"Stillhet og støy. Tanker om tid, angst og kjærlighet" er tittelen på en bok av Elisabeth Løvlie. En bok om stillheten. Og om dens motsats som altså ikke er lyd, men støy. Hun relaterer stillheten til øyeblikket nå. Stillhet handler om mot til å avgrense seg fra underholdning og istedet konsentrere seg om det som er mitt liv akkurat nå. Det handler om hengivenhet, om å gi meg selv fullt ut til det jeg gjør og det jeg lever, være dedikert. Nå. Å være dedikert er å velge nået. (s. 32)

Barbro Raen Thomassen; Som liljene på marken OM Å LEVE ENKLERE, Avenir forlag 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar