Om meg

Bildet mitt
Lyrikk er næring for meg og jeg lar meg uten videre inspirere til å bli i en dialog der poesien får komme til ~ Poesi ble tidlig næring for lengselen ~ den åpnet en dør til noe inni meg og som jeg gjennom lyrikken fant anerkjennelse for ~

tirsdag 15. januar 2013

Gode å holde i

Hvem har ikke gått langs en strand og stappet lommene fulle av småstein? Gode å holde i, glattslipte av bølgers berøring - gjennom tusener av år. I et slikt vandrende øyeblikk på en dansk strand oppsto idéen om stein-objekter. Jeg hadde arbeidet med frø-objekter, forstørrelser av frø. Stein-objektene er forstørrelser av små utvalgte lommestein - hogd i hvit alabast. (s. 124)

Fra boka Som liljene på marken, OM Å LEVE ENKLERE,  av Barbro Raen Thomassen, 
Avenir Forlag 2011

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar